Tím SK Energy ukončil sezónu testom na Slovakia Ringu

V pondelok 28. októbra prebehol na Slovakia Ringu test slovenského tímu SK Energy, ktorého sa zúčastnili traja slovenskí a jeden český jazdec. Stockový motocykel  Ducati 1199 R Panigale, ktorý v uplynulej sezóne mimoriadne úspešne preháňal v seriáli FIM Superstock 1000 Cup český pretekár Ondřej Ježek, si vyskúšali jazdci Jaro Černý, Jakub Jantulík, Karel Pešek a Tomáš Svitok.

„Na test sme využili z hľadiska počasia možno posledný vhodný termín, i keď  napriek priaznivej predpovedi meteorológov nás ráno čakala po nočnom daždi úplne mokrá trať,“ vraví majiteľ tímu SK Energy Ľuboš Gréč. „Začali sme jazdiť až okolo obeda, a tak bolo menej času na individuálne nastavenie motocykla pre každého jazdca zvlášť. Chlapci tak skúšali motorku s rovnako nastaveným pérovaním a geometriou. Cieľom testu bolo dať možnosť vybraným jazdcom  vyskúšať si motocykel  Ducati 1199 R Panigale  v úprave Superstock 1000. Vybral som troch jazdcov, ktorí sa už v našom tíme v tejto sezóne predstavili,  ale na inom type motocykla a Jakuba, ako mladého jazdca, ktorý absolvoval svoj prvý test na litrovom motocykli. S výsledkami testu i napriek jeho krátkosti som spokojný. Motocykel v dobrej kondícii vydržal permanentnú päťhodinovú záťaž hlavne vďaka dobrej práci servismenov Martina  Mikulu a Ľudovíta Beňa. Jazdci sa chovali plno profesionálne a výstupy, ktoré mi dali budú užitočné pre našu ďalšiu prácu,“ zhodnotil testovanie majiteľ tímu.

„Bola to moja druhá jazda na Ducati, ale zároveň prvá na Panigale,“ vraví český pretekár Karel Pešek, ktorý s tímom SK Energy absolvoval posledné podujatie seriálu FIM Superstock 1000 Cup v španielskom Jereze s motocyklom Ducati 1098 R. „Tento rok som začal jazdiť na BMW 1000RR a keď porovnám tieto všetky motorky, tak môžem povedať len to, že každá je iná. Prvé mojej zvezenie na Ducati bolo v Jereze a to na 1098R a bol som veľmi prekvapený z toho ako funguje. Spodok tejto motorky bol úplne fantastický, na to, ako sa tým krásne zatáča sa nedá povedať nič zlé a len môžem povedať, že to funguje na jednotku. Škoda že nemá trošku silnejší vršok,“ hodnotí Karel jazdu v Jereze. „Na Slovakia Ringu som mohol vyskúšať prvýkrát Panigale, za čo tímu SK Energy veľmi ďakujem. Hneď ako som vyšiel na trať som vedel, že sa bude krásne ovládať a samozrejme to tak aj bolo. Mne osobne sa išlo veľmi dobre. Pretože podvozkovo funguje fantasticky, motor má veľmi silný priebeh, spodok je trošku slabší, takže sa musí trošku točiť, ale všetko sa nahradí vo vyšších otáčkach. Ešte raz ďakujem celému tímu za výbornú prácu, ktorú odvádza,“ neskrýva vďačnosť mladý český pretekár.

Jaroslav Černý sa s tímom SK Energy už tento rok na pretekoch predstavil, ale štartoval na Kawasaki, a tak zvezenie s Panigale bolo jeho vôbec prvou skúsenosťou s dvojvalcovým strojom. „Nuž jednoznačne musím povedať, že sa mi to ľúbilo,“ pochvaľuje si. „Kawasaki mi vôbec nesedela, respektíve som s ňou nemohol dosahovať to čo ja od motorky požadujem. Na tomto teste s Panigale sme síce do jednej čakali na suchú trať a od tretej sa začalo stmievať a nezostalo nám mnoho času na jazdenie (cca dvakrát desať kôl) a podrobnejšie ladenie, no aj tak tak to bol pozitívny test. Cítil som aj to, že som od Nürbrgringu nesedel na ostrej motorke a teraz navyše hneď po prvý raz na dvojvalci, no bolo to OK, hlavný rozdiel bol v tom, že to točí menej a výkon je postavený nižšie, takže sa treba naučiť radiť. Skvelé je, ako ten motocykel doslova padá do zákrut. Jazda pôsobí celkovo rozvlnene, ale nevadí to, motorka dáva istotu, že je všetko pod kontrolou,“ dodáva Černý.

Pre Jakuba Jantulíka bolo zvezenie sa s Panigale prvou skúsenosťou nielen s jazdou na dvojvalci, ale celkovo na litrovom motocykli. „Keď som na túto motorku sadol, nevedel som ktorá bije…,“ priznáva mladý pretekár. „Prvá jazda bola taká zvláštna, kŕčovitá, bol to veľký nezvyk, všetko bolo pre mňa nové. Pri druhom výjazde  už to bolo lepšie, šokovala ma tá obrovská sila oproti šesťstovke, na ktorej som jazdil v posledných dvoch rokoch. Veľmi príjemne ma ale prekvapila vynikajúca ovládateľnosť Panigale, zatáčanie do zákruty bolo lepšie ako na šesťstovke, rovnako brzdy boli skvelé. Všetko šliapalo ako hodinky,“ pochvaľuje si Jakub. „Rovnako ma zaujal aj prvý variant Slovakia Ringu, veľmi sa mi to pozdávalo. Som veľmi vďačný pánovi Gréčovi za to, že mi umožnil jazdiť na jeho motocykli.“

Bolo to výborné zvezenie, veľmi milo ma to prekvapilo,“ vraví Tomáš Svitok, ktorý mal zo štvorice jazdcov najväčšie skúsenosti s dvojvalcovou Ducati, ale na Panigale zažíval svoju premiéru. „Bola to moja prvá jazda s pretekárskou Panigale a neuveriteľné bolo ovládanie tohto stroja, ktoré by som prirovnal k šesťstovke a pritom výkon motora je silný ako ´prasa´,“ neskrýva Tomáš svoje pocity. „Ak porovnávam staré ´erko´ a toto, tak Panigale je priebehom výkonu podobné viac štvorvalcom. Výkon má lineárny nástup a motor treba držať v otáčkach, na rozdiel oproti starej motorke, ktorá v spodných otáčkach viac ´kopala´. Nebolo síce veľa času na prispôsobenie si motocykla pre svoje potreby, boli sme na to štyria a doobedie nám zmarila mokrá trať, pre mňa bolo nastavenie podvozku trochu tvrdé, Ondra je predsa len o niečo ťažší, ale záver je jasný: bolo by skvelé jazdiť na takomto motocykli…,“ dodáva na záver Svitok.

Komentáre sú uzavreté.

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj