Michal Búlik uspel v náročných pretekoch v nemeckom Bopfingene

V sobotu 23.8. sa v nemeckom Bopfingene konal šiesty podnik nemeckého ADAC Mini Bike cupu. Slovenský zástupca v kategórii Einsteiger Michal Búlik z BOS racing teamu Skalica nastupoval do pretekov ako líder šampionátu.

Na trať sme po menšom blúdení dorazili po druhej hodine v noci. Po prebudení sme boli očarení krásnym prostredím nemeckého vidieka. Prekvapením bola 1020m dlhá trať, ktorá určite patrí medzi najnáročnejšie, na ktorých sme jazdili. V piatok sme absolvovali päť voľných tréningov, v druhom mal Miško hneď na začiatku po kontakte s pomalším jazdcom pád, ale mechanik Edo pripravil motocykel do ďalšieho tréningu na 100%. Na posledný tréning sa trošku oteplilo, Miško si veril a časy pod 58 naznačili, že by sme mohli byť v 27-člennom (!) štartovom poli konkurencieschopný.

Prvý voľný tréning v sobotu sme sa kvôli teplote okolo 11°C rozhodli neabsolvovať (vpiatkových chladných tréningoch bolo na trati niekoľko ťažších pádov, z ktorých sa jeden skončil zlomeninou nohy). Pre veľký počet jazdcov rozdelili tréningy do dvoch skupín. Do druhého tréningu sa trošku oteplilo a Miško v ňom dokázal vyjazdiť štvrtý najrýchlejší čas 58,942 so stratou 0,6 sekundy na najrýchlejšieho Nikolasa Czybu. Prvých deväť pretekárov bolo v jednej sekunde.

Prvý merák vo svojej skupine dokázal Miško vyhrať časom 57,672, ale v druhej skupine ho prekonal Czyba . Do druhého meráku sme urobili nejaké zmeny, ktoré nám mohli pomôcť, ale už v treťom kole začalo husto pršať. Napriek tomu, že niektorí jazdci tréning ukončili, dohodli sme sa že si trať skúsi na vode, pretože obloha predpovedala dážď. Do pretekov sa kvalifikovalo 21 jazdcov a druhé miesto na štarte bolo pre celý tým veľkým povzbudením, pretože drsné počasie aj v sobotu spôsobilo niekoľko pádov, z ktorých jeden skončil zlomeninou kľúčnej kosti.

Pred štartom prvých pretekov bola trať sčasti oschnutá. Miško dokázal výborne odštartovať a usadil sa na prvom mieste. Na konci prvého kola mu na výjazde podkĺzlo zadné kolo a nasledoval ľahký pád. Traťový komisár mu po prejdení všetkých jazdcov motocykel nadvihol a Miško vyrazil na trať. V tom čase však spadol Czyba, ktorý zostal pod motocyklom v strede trate. Boli vyvesené červené vlajky a preteky bol prerušené a reštartované. Po dojazde na štart sme zistili poškodenú brzdu a technický komisár, ktorý si to všimol naznačil, že do pretekov nás nepustí. Edo bez problémov zvládol kritickú situáciu a pri odjazde sanitky z trate už komisár kývol že je všetko OK. Reštart pretekov, už bez Czybu opäť Miško zvládol, no v druhej zákrute sa pred neho dostal Aaron Schäfer. Do konca pretekov už sa Miško pred Schäfera nedokázal dostať a obsadil s minimálnym odstupom druhé miesto, keď sa zvyšku štartového poľa obaja dokázali výrazne vzdialiť.

Štart druhých pretekov, na ktorom už opäť stál aj Czyba, opäť dokázal ovládnuť Miško. Tri kolá dokázal vodiť celé pole, keď sa pred neho dokázal dostať Czyba. Prvých 5 jazdcov sa dokázalo odpútať a bolo jasné, že práve oni sa pobijú o víťazstvo. Dve kolá pred cieľom sa pred Miška dokázal dostať aj Schäfer.  V tomto poradí prišli aj do cieľa, keď  prvých päť jazdcov delilo 1,4 sekundy. Miško je tri podujatia pred koncom seriálu na čele s desaťbodovým náskokom pred Nemcom Schäferom.

Preteky boli pre celý tým veľmi náročné a obe umiestnenia na stupňoch víťazov si vysoko hodnotíme. Ťažkú trať sa nám podarilo zvládnuť a Miško ukázal, že aj na neznámom okruhu dokáže bojovať o najvyššie priečky. Veľké poďakovanie patrí členom tímu, dedovi Jožkovi, babke Vierke, mechanikovi Edovi a Mirovi, bez ktorých by sme nedokázali byť takto vpredu.

Rovnako vďaka patrí sponzorom firmám BOS Búlik s.r.o., Šperk, Boneko, Novato, DJ STEEL, BRS-Technology a všetkým, ktorí nám fandili.

Priebežné poradie seriálu

Tlačová správa BOS racing teamu

Komentáre sú uzavreté.

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj