Lotéria s počasím, alebo júnový Racetrack.cz v Moste

Júnový termín, v ktorom odjazdila na Autodróme v Moste česká okruhová agentúra Racetrack svoje druhé tohtoročné preteky v kategóriách SBK, SSP a Naked, započítavané do seriálu Bikers Cup, poznačilo divoké počasie.

Streda ako prvý, čisto tréningový deň, sa niesla v duchu slnečného počasia a príjemných teplôt okolo 20 stupňov. Lenže na druhý, tentoraz pretekársky deň už od noci výdatne pršalo a tak voda na dráhe vydržala až do poludňajších hodín. Na celé dopoludnie bola preto vyhlásená open pit-lane a všetky kvalifikácie sa tak išli na vode.

Vzhľadom k tomu, aká bola predpoveď, na akciu nedorazilo pár desiatok ľudí a najväčší pesimisti to zabalili vo štvrtok dopoludnia. Toto ale bola chyba. Popoludňajšia runda pre každú skupinu a samotné preteky už totiž prebehli úplne na suchu, hoci zatiahnutá obloha strašila všetkých až do vyhlásenia víťazov.

Ako prvý sa na rošt zoradili ako už zvyčajne superšporty. A tu sa už dopredu čakala poriadna bitka medzi najrýchlejšími. Na akciu totiž dorazil Dominik Jůda, ktorý bol vlani vážnym súperom pre najlepších jazdcov, len sa mu vždy niečo na jeho R6 vysypalo. Tentoraz ale Dominik prišiel plný síl a s novou motorkou. A jeho cieľ bol jasný. Vyhrať, čo pre neho znamenalo, poraziť Michaela Trötschera. A títo dvaja si to dávali už od štartu. Nestačil im nikto, ani Daniel Vokurka so svojou našlapanou ninjou, s ktorou sa nakoniec z tretieho miesta vo štvrtom kole porúčal k zemi, ani ďalší, František Janda, ktorý sa pomaly vracia do formy. A Dominikovi sa to nakoniec podarilo. Michaelovi ešte dokázal nepatrne ujsť.
Perfektný jazdný štýl predvádzal nielen v týchto pretekoch Tomáš Šubrt. Svoju R6 doviedol do cieľa na peknom piatom mieste a s najlepším časom 1: 49,285. Uznanie ale patrí aj poslednému v poli, Pavlovi Karešovi, ktorý so svojou staručkou Hondou CBR600F s brzdičmi z legendárnej R1 dokázal zajazdiť rýchlejšie časy ako traja jazdci pred ním, len keby sa v poslednom kole z nám nejasných dôvodov úplne neprepadol. Najsmutnejším šesťstovkárom v depe potom bol hneď po Danovi Vokurkovi pravdepodobne fotograf Milan Hlavatý. Ten sa po niekoľkých rokoch rozhodol vrátiť sa do sedla. Od Jirky Balána, ktorý prestúpil do TWINov, si kúpil GSX-R600 a dal jej cez zimu dokonalý oblek, dokonca si nechal v rovnakých farbách ušiť úplne novú kombošku RST, len mu to zatiaľ nevychádza.

Supersport na 8 kôl
1. Dominik Jůda Kawasaki ZX-6R best lap: 1:44,690
2. Michael Trötscher Yamaha R6 best lap: 1:44,869
3. Franta Janda Honda CBR600RR best lap: 1:48,983
4. Miloslav Beznoska Triumph Daytona best lap: 1:48,532
5. Tomáš Šubrt Yamaha R6 best lap: 1:49,285

Po šestkách boli na rade litre a opäť bolo štartové pole naplnené len z polovice. Prvé miesto na rošte patrilo bodybuilderovi Richardovi Bilíkovi, ktorý do pretekov vymenil svoju tréningovú Ninju na mokrých gumách za BMW S 1000 RR. Druhé miesto na rošte si vyjezdil Vlasta Horna a títo dvaja aj takto došli osamotene do cieľa s peknými časmi 1:43, resp. 1:44. O tretej flek zvádzali urputné súboje Tomáš Borovka na ďalšom Gixxeru a Boris Bittner s R1. V cieli potom rozhodlo umiestnenie transpondéra. Tomáš bol totiž s motorkou v cieli síce skôr, ale jeho transpondér vzadu ho tabuľkovo poslal vo finále na štvrté miesto. Treba podotknúť, že práve Tomáš Borovka patrí medzi všetkými jazdcami toho dňa medzi najväčšie talenty. S okruhovým jazdením začal tento tridsiatnik ešte len vlani a prakticky hneď dokázal podkurovať Tomášovi Zajacovi, čo je jednoducho neuveriteľné. Jeho GSX-R1000 L12 má iba Dynojet, rýchloradenie a lepší podvozok, inak je to séria a Tomáš s tým teraz zašiel Most za 1: 44,243.
A kde sa tento chalan vzal na okruhu? „Jazdil som dosť na ceste, za desať rokov som vystriedal niekoľko GSX-R750, ale prestalo ma to tam baviť. Chcel som skúsiť okruh a prekvapivo som sa rýchlo adaptoval. Teraz mám v pláne získať nejaké pretekárske návyky a poriadne tempo a potom by som sa rád vrátil do ulíc. Rozumej, z okruhov som zatiaľ vyskúšal Most, Brno a Slovač, ale najkrajšia trať je pre mňa aj tak tá Hořická. Tú by som si chcel fakt dať. Najskôr ale musím trochu natrénovať a možno vymeniť aj motorku. GSX-R je dobrá, ale momentálne je jednoducho zastaraná. A či sa Suzuki po toľkých rokoch nepochlapí, taká nová R1 by bola určite konkurencieschopnejšia…“
Viac ako polovica litrov zašla v Moste pod 1:50, vrátane dlhoročných matadorov, ako je Alois „Starej Pes“ Vokurka alebo Franta Staněk. Veľmi rýchle časy predvádzal aj Petr Kostka na Kawasaki ZX-10R Ninja, avšak v šiestom kole to neustál a Kawa dostala nažrať trávy, čím sa jeho šance rozplynuli. A dokonca mu vypovedala službu na nabudúce aj jeho žena, aspoň v prvej eufórii, po tom, čo sa Peter do paddocku vrátil na mrchaplošině, hoci s úsmevom na tvári.

Superbike na 8 kôl
1. Richard Bilík BMW S 1000 RR best lap: 1:43,877
2. Vlastimil Horna Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:44,148
3. Boris Bittner Yamaha R1 best lap: 1:44,396
4. Tomáš Borovka Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:44,243
5. Alois Vokurka Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:46,290

mDMB2015_RCT03_Most_003Po litroch sa na rošte zoradili nakedy, ktoré sú klasifikované v dvoch kubatúrach – do 750 ccm a nad 750 ccm. Tradiční rýchlici ako je Petr Horák tentoraz chýbali, takže sa jazdilo pomalšie a šancu dostali konečne aj iní. A na rošte to bolo vzhľadom k mokrým kvalifikáciám veľmi zaujímavé. Prvé miesto zaujal Ondra Korbel na S4RS a neohrozene odjazdil všetkých šesť kôl závodu.

Ako druhý sa od začiatku do konca udržal Otakar Hrubeš, ktorého si všetci pamätajú nielen podľa motorky, ale tiež podľa nevhodného okruhového oblečenia na minulých akciách.
Otakar to ale každým podujatím vylepšuje a konečne už jazdcovi za sebou na cieľovke neukazoval holý chrbát. Pekne išiel aj Martin Radouš, ktorého pred sebou až do cieľa dotlačil Václav Pimper. Druhým miestom za Vaškom už pretínal cieľovú pásku prvý malý twin Suzuki SV650 s Markom Stiborom v sedle. Ten dokázal ujsť 180koňovému Super Dukovi R. Za nimi sa potom na celkovom ôsmom fleku, druhom v malých twin, dotiahol Jirka Balán alias Banánový Joe. Jirka si užíva SV650 ďaleko viac než svoju bývalú GSX-R600, ktoré sa skončilo v garáži u Milana. Tiež ho má naladené od Pavla Murárika z Čelákovic s kompletným výfukovým systémom od Sharonu, čo samurajskému dvojvalcu dodalo 9 Nm a 9 kW oproti sérii. „Jede to pekne, a ak to klapne, rád by som sa s tým tento rok zúčastnil pretekov v Dymokuroch,“ hovorí nadšene Jirka.
V pretekoch sa tiež objavilo niekoľko čisto sériových motoriek, ako šestkový Hornet Petra Jahna, ktorý došiel na štvrtom mieste, alebo starší, avšak pekne zachovalý model Kawasaki Z1000 Vláďu Vízka. Medzi všetkými motorkami ale vyčnieval bondovsky lakovaný Monster S4R Petra Moravca. Proste úplne iné stroje, ako by ste na okruhu čakali.

Združené preteky naked na 6 kôl
Naked bike do 750 ccm
1. Marek Stibor Suzuki SV650 best lap: 1:57,472
2. Jiří Balán Suzuki SV650 best lap: 1:59,651
3. Jindřich Slavík Suzuki SV650 best lap: 1:59,900
4. Petr Jahna Honda Hornet 600 best lap: 2:03,437
5. Petr Šparlinek Triumph Street Triple best lap: 2:04,724

Naked bike nad 750 ccm
1. Ondřej Korbel Ducati S4RS best lap: 1:55,911
2. Otakar Hrubeš Suzuki GSX-R750 best lap: 1:56,628
3. Martin Radouš MV Agusta Brutale best lap: 1:56,810
4. Václav Pimper Aprilia Tuono RSV4 best lap: 1:56,244
5. Petr Jelínek Suzuki StreetRacer ¾ best lap: 1:56,308

Ako poslední išli do boja jazdci kategórie Open. Polka štartového poľa išla na Suzuki GSX-R (750 a 1000), bola tu ale napríklad aj skvostná MV Agusta F4 v originálnom stave Majid Jafariana a neprepočuteľný bol plechový sound staručkej trojvalcovej Daytony 955i, ktorá došla do cieľa ako úplne posledný pretekársky stroj celého dňa.

Open na 6 kôl
1. Radek Krátký Honda CBR1000RR best lap: 1:55,779
2. Bohuslav Jošt Honda CBR1000RR best lap: 1:55,814
3. Vincenzo Kheller BMW S 1000 RR best lap: 1:55,871
4. Tomáš Wolf Suzuki GSX-R1000 best lap: 1:56,591
5. David Král Aprilia RSV1000R best lap: 1:59,980

Po poslednom zápolení bola opäť možnosť, vyraziť na trať na pol hoďky v rámci open pit-lane a po tej už prišlo na rad vyhlásenie víťazov, rozdávanie pohárov a striekanie šampanským, a to na úplne novom „pódiu“ mosteckého dromu, ktoré už navyše nie je obohnané trápnym plotom, ale vcelku užitočnými lavičkami.

Áno, Most sa nám mení doslova pred očami a ako sa sem zase na začiatku augusta naše preteky vrátia, odskočíme si medzitým do Brna. Termínovo je to 6. a 7. júla, čo je sviatok, a cena za jednodňové jazdenia začína na 3900 Kč. Tak neváhajte, máte poslednú šancu.

Komentáre sú uzavreté.

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj