Predstavujeme: Vladimír Blusk mladší

Meno Vladimír Blusk nie je na našich pretekárskych okruhoch rozhodne novým a po dvoch desaťročiach sa vrátilo späť do štartových listín. A to hneď dvojnásobne.

V septembri na domácom Slovakia Ringu

V septembri na domácom Slovakia Ringu

Vladimír Blusk senior štartoval v Majstrovstvách Slovenska v rokoch 1983-1989, pričom jeho najlepšou sezónou bol rok 1987, kedy skončil v konečnom hodnotení triedy 125 cm3 na štvrtom mieste. Jazdil 125-ky aj štvrťlitre, vyskúšal si aj federálny šampionát a keď v roku 1992 končil s aktívnou kariérou, odovzdal pretekárske žezlo svojmu vtedy 16-ročnému synovi Vladimírovi, ktorý si s otcovým Rotaxom vyskúšal ako chutia preteky triedy 125 cm3. Už v nasledujúcej sezóne vyrovnal otcov najlepší konečný výsledok a v konečnom hodnotení slovenských majstrovstiev vybojoval 4. miesto s dvoma umiestneniami na pódiu. Jazdil aj „federál“, no to bolo na ten čas všetko a Bluskovci sa na dlhé roky z našich pretekárskych podujatí vytratili.

Až pred pár rokmi sa v kategórii oldtimer na štart opäť postavili tentoraz obaja Bluskovci, najprv otec, neskôr aj syn a okrem toho sa v roku 2013 spolu s ďalším synom a klubom RC Záhorák pustili do organizovania pretekov oldtimerov v Malackách, Memoriálu Arnolda Gašpara. Spolu s Harantovcami úspešne zorganizovali dva ročníky, vlani mali nútenú prestávku pre opravu cesty v Malackách, no tento rok chcú na obnovenú tradíciu tamojšieho okruhu nadviazať opäť.

Po úspešných pretekoch na Pannoniaringu

Po úspešných pretekoch na Pannoniaringu

Vlani sa navyše Vladimír mladší rozhodol predsa len napĺňať sny z mladosti a štartoval v slovenskom šampionáte triedy 125 Sportproduction a v konečnom hodnotení vybojoval 5. miesto. V nasledujúcom rozhovore si tohto sympatického pretekára, ktorý o mesiac oslávi štyridsiatku, predstavíme bližšie a zároveň sa dozvieme aj to, ako to predbežne vyzerá s pretekmi v Malackách v roku 2016.

Vlado, na štart prvých pretekov si sa postavil v roku 1992…
Áno, to bolo v časoch kedy začínali aj jazdci ako Vlado Častka, Benjamin Weiss, Jarda Huleš a ďalší.

Veľmi rýchlo ale prišiel koniec, prečo?
Už sa to vtedy nedalo ďalej utiahnuť. Mali sme Rotaxa, s ktorým jazdil ešte otec. Predtým to ešte v Majstrovstvách Slovenska bola konkurencieschopná motorka, ale potom už keď mali všetci nové Hondy, tak som už nemal šancu.

Čo si potom robil nasledujúce dlhé roky?
Študoval som na vysokej škole, oženil som sa, staval som dom a keď už som mal všetky tieto veci upratané, tak som si povedal, že sa k tým motorkám a pretekom musím vrátiť 🙂 Poviem ti, že som dvadsať rokov poriadne nesedel na motorke!

Na oldtimerských pretekoch štartuje s Rotaxom, na ktorom kedysi začínal

Na oldtimerských pretekoch štartuje s Rotaxom, na ktorom kedysi začínal

Využíval si teda aspoň jazdenie na motorke po cestách?
Párkrát som sa bol previezť na jednej našej starej päťstovke, ale keď už sme mali deti, tak aj manželka ma prosila, aby som aj s tým radšej prestal, takže tá prestávka bola skutočne obrovská.

Na veteránskych pretekoch si sa objavil s Rotaxom, snáď je to ten, na ktorom ste s otcom jazdili v minulosti?
Samozrejme. Ten bol celé tie roky schovaný u nás v garáži a otec ho sem-tam vzal vyvenčiť na veteránske preteky do Nového Mesta a podobne. No potom si urobil 350-ku Jawu, takže on na pretekoch jazdí s ňou a mne zostal práve Rotax.

Najprv si sa teda vrátil medzi oldtimery, no na začiatku vlaňajšej sezóny si po rokoch vstúpil opäť do národného majstráku? Ako si ten návrat prežíval?
Ako som to prežíval? Na prvom Pannoniaringu som sa cítil ako v autoškole 🙂 Bolo to strašné. Ale človek sa do toho dostane, to je jasné, hoci ten blok tam je, keď už máš aj deti, ale bral som to hlavne ako hobby a chcel som sa povoziť.

Na čele skupinky Slovákov pred Puškárom, Malíkom a M. Hanzalíkom

Na čele skupinky Slovákov pred Puškárom, Malíkom a M. Hanzalíkom

Dostal si sa do toho naozaj rýchlo, výkony šli nahor, takže určite môžeš byť spokojný…
Áno, najprv som súperil s Filipom a Andrejom (Harantom a Dobrockým, pozn. red.), ktorí boli nováčikmi, no neskôr som už bojoval s Robom Malíkom, ktorý už má predsa len skúsenosti, no chcel som stihnúť ešte aj Michala Puškára, ale na toho nestačí môj motocykel.

Aké sú tvoje plány pre sezónu 2016?
Pôjdem opäť oldtimery aj triedu 125 Sportproduction, pričom tento rok by som chcel absolvovať nielen Majstrovstvá Slovenska, ale aj celý seriál AlpeAdrie. Vlani som sa tak viac-menej oťukával a tentoraz chcem ísť do toho naplno.

Veľký ohlas mal návrat pretekov do Malaciek, ktoré ste ako RC Záhorák zorganizovali v rokoch 2013 a 2014. Vlaňajšok ste museli pre opravu komunikácie vynechať, ako to vyzerá v roku 2016?
Určite do toho ideme opäť, cesta, ktorú opravovali, síce nebola súčasťou pretekárskej dráhy, ale práve po úseku dráhy mala doprava obchádzku a preto sa nedal využiť ani jediný deň v roku na uzavretie potrebného okruhu. Snažili sme sa nájsť aj iný variant, ale nepodarilo sa. Cesta je však už opravená, takže už teraz v januári sa do toho ideme pustiť.

Pannoniaring 2015

Pannoniaring 2015

Opäť by ste šli ako Medzinárodné majstrovstvá Slovenska oldtimerov?
Určite, veľmi radi, plus rozmýšľam o tom, že by sme tam možno skúsili priviesť aj triedu 125 Sportproduction, ako sa to chystajú urobiť aj v Trenčíne. O tom sa ale ešte musím porozprávať s pánom Malaníkom, ktorý u nás robieva riaditeľa. Veteránske triedy C a D určite jazdia rýchlejšie ako SP-čka, tak možno by to nebol problém. Uvidíme.

Máte už aj predbežný termín?
Áno, bolo by to opäť jednodňové podujatie, pretože si nemôžeme dovoliť uzavrieť centrum Malaciek na celý víkend. Termín je 28. august.

Držím palce nech to vyjde, budeme sa tešiť nielen na preteky v Malackách, ale aj na teba v alpsko-jadranskom šampionáte. Ďakujem za rozhovor.

Zhováral sa Richard Karnok
Foto: autor a Petr Štola

Komentáre sú uzavreté.

Kniha na predaj