Martin Durdík: Bola to moja najlepšia sezóna

Po roku absolvovanom v nemeckom seriáli Yamaha R6 Dunlop Cup sa Martin Durdík vrátil ako vyzretý pretekár, čo potvrdil výbornými výkonmi v medzinárodnom šampionáte IMRC. Hoci to v silnej konkurencii nemal jednoduché a v závere naňho čakal doslova infarktový záver, nakoniec dokázal vybojovať celkové prvenstvo.

Martin, po prvý raz sme tvoje meno začali registrovať pred niekoľkými rokmi, keď si štartoval v Českej voľnej triede. Aká ale bola tvoja cesta k motorkám a potom k samotným pretekom?
Bolo to v roku 2009, keď som sa prvýkrát odviezol na pretekoch na šesťstovke a bolo to presne ako hovoríš v Českej voľnej na jednom z mojich obľúbených okruhov, na Masarykovom okruhu v Brne. Celé to ale začalo, keď mi otec kúpil takú malú cbr-ku 125, vozil som sa len po uliciach, neskôr z toho bola taká menšia pretekárska 70-ka, odviezol som sa na nej vo Vysokom Mýte a na skrátenej verzii na Sachsenringu. Už vtedy som veľmi túžil sa odviesť na tomto okruhu na veľkej motorke. No a potom, ako som už spomenul, prišla šesťstovka.

V roku 2012 si štartoval v nemeckom seriáli Yamaha R6 Dunlop Cup a vlaňajšok v seriáli IMRC potvrdil, že si v Nemecku riadne jazdecky vyrástol. Ako si to prežíval ty osobne, čo všetko ti rok v Nemecku dal?
Áno, je to tak a popravde ani ten R6-cup nebol nejako plánovaný. Jaro Černý išiel v tom roku IDM-supesport v jednom nemecko-ruskom tíme a nejako sme sa bavili, že čo pôjdem. Bola tam možnosť, pretože spomenutý tím chcel obsadenie aj v cup-e, tak sa to nejako dalo dokopy a nakoniec sa mi podarilo odviesť aj na tom spomínanom Sachsenringu :-).Určite mi ten rok dal dosť čo sa týkalo aj toho, že sme mali predpísanú jednu zmes prednej a zadnej pneumatiky a musel som sa naučiť jazdiť na tvrdších gumách a hlavne držať tempo s rýchlejšími chalanmi. V celom štartovom poli si mal hlavne s kým bojovať, čo bolo veľmi dôležité na zrýchľovanie.

Z Nemecka vraj pochádza aj tvoja Yamaha…
Áno, je to v podstate úplný superstock, máš tam zadný tlmič Öhlins, tlmič riadenia, vpredu tvrdšie pružiny taký jednoduchý datarecording 2D, bez rýchloradenia. Na konci roka ti motorka ostáva, lebo tú si v podstate kúpiš celoročným poplatkom. Ostatné veci, ako tlmiče atď., si môžeš dokúpiť.

Zhodnoť v krátkosti pre teba veľmi úspešnú sezónu 2013…
Za tú krátku dobu čo jazdím to bola samozrejme pre mňa najlepšia sezóna, všade kam som prišiel bez nejakých tréningov som hneď išiel rýchlejšie ako roky predtým, dokonca aj od jari po predposledné preteky na Slovakia Ringu som zrýchlil skoro o dve sekundy z čoho som mal veľmi príjemný pocit.

Ktorý moment sezóny by si ohodnotil ako najlepší?
Určite keď som prešiel cieľ na posledných pretekoch a vedel som, že som vyhral seriál IMRC. Ale bolo samozrejme aj viac takých momentov, keď boli super preteky.

A čo najhorší moment?
Bol to asi ten, keď som to dosť zle „zahodil“  na Pannonke v kvalifikácií a nevedel som, či to dáme dokopy na preteky. A asi tiež keď som spadol v prvom kole na poslednom podujatí a mohlo mi uniknúť celkové víťazstvo v seriáli. Našťastie som však mohol pokračovať.

Vieš už v akom seriáli a akú triedu budeš jazdiť?
Seriál ešte presne neviem, ale máme nejakú predstavu… Ale určite to bude opäť trieda Superstock 600.

S akými cieľmi?
Dávať si ciele niečo vyhrávať asi nemá význam, skôr keby sa mi podarilo opäť trocha zrýchliť.

Vo Vapenka Racing Teame si sa rýchlo udomácnil, tá výborná partia ti asi tiež veľa dáva…
Tak určitééé :-D. Množstvo zábavy a super ľudia okolo v tíme, to je veľmi pozitívne. Môžem len poďakovať chalanom, že si vychádzame takto dobre a že tvoríme ozaj kvalitný tím.

Ako si strávil Vianoce?
Vianoce som strávil s rodinou a užíval si úplnú pohodu.

Máš nejaké novoročné predsavzatie, ktoré by si nám mohol prezradiť?
Moc predsavzatí si nedávam, myslím si, že na takéto veci nemusí prísť Nový rok… Ale skôr mám túžbu, rád by som jazdil aj budúci rok, čo nezáleží celkom len odo mňa…

Ako si spomenul, uplynulá sezóna bola doteraz tvojou najúspešnejšou, určite máš komu za ňu poďakovať…
Chcel by som poďakovať môjmu otcovi, firmám Males, LMJ, Styx s.r.o, Borisovi Mentelovi za pomoc pri nadstavení motorky, Rasťovi Hlodákovi z HS moto racing za výborný servis pneumatík a náhradných dielov, firme cooltricko s.r.o. za perfektne pripravené tričká, celému Vapenka Racing Teamu za super atmosféru počas celej sezóny, Peťovi Šurinovi za super usporiadané preteky a samozrejme všetkým, ktorí držali palce a prišli povzbudiť na preteky, mame, priateľke, bratovi a kamarátom…

Vďaka za rozhovor.

Text a foto: Richard Karnok

Komentáre sú uzavreté.

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj