Keď zastrešujúca motocyklová inštitúcia na svojich jazdcov zvysoka kašle…

Som rozhorčený. Ako človek, ktorý má rád cestný motocyklový šport a robí pre neho veci zo srdca, nedokážem pochopiť, ako môže inštitúcia zastrešujúca motocyklový šport v krajine, svojim pretekárom klásť polená pod nohy, ako sa to darí inštitúcii v Českej republike!

V prvom rade musím povedať, že nevystupujem a nevyjadrujem sa ako predstaviteľ žiadnej organizácie či motocyklovej federácie, ale len ako človek, ktorý sa pretekom cestných motocyklov venuje ako fanúšik, žurnalista, komentátor, fotograf a hlavne obdivovateľ tých, ktorí si cez víkend sadajú na pretekársky motocykel a vkladajú do tohto športu to najcennejšie, vlastný život…

O čo vlastne ide inštitúcii, ktorá nedokáže na svojom území (napriek dvom automotodrómom) zabezpečiť jediné preteky domáceho šampionátu na svojom území a pokiaľ chcú jej pretekári absolvovať podujatie M ČR, ktoré organizujú iné motocyklové federácie, musia mať medzinárodnú pretekársku licenciu? Z pohľadu jazdcov (a nielen nich) to vyzerá, že inštitúcii ide len o vyzbieranie peňazí za čo vyššiu licenciu a inak na teba, milý pretekár, zvysoka kašleme…

Preto sa začne o jazdcov starať organizátor pretekov v zahraničí, v tomto prípade v Trenčíne, kde sa pôjde aj o body do majstrovstiev ČR v triede 125 SP a chce, aby mohli českí pretekári bodovať v Trenčíne aj do českého šampionátu. Čo tak dať jazdcom z ČR výnimku a dať jednorazové povolenie k štartu v zahraničí? Nie, túto možnosť inštitúcia zrušila. Prečo? Odpoveď je tá istá, zaplať nám za drahšiu, medzinárodnú, licenciu, lebo to je pre nás finančne zaujímavejšie a potom si jazdi kam chceš… Takže pre národný šampionát potrebujú jazdci medzinárodnú licenciu. Bez výnimky… Paradox… 

Na čo je komu samoúčelná inštitúcia s takýmto prístupom? Stačilo by tak málo, ale nenažranosť niektorých je v našich krajinách nekonečná. Pritom by mohol byť aj vlk nažraný a koza by zostala celá. Ale nie, oni chcú všetko. Neschopnosť postarať sa o svojich jazdcov je pritom evidentná.

Čo z toho vlastne vyplýva? Vážení pretekári z Českej republiky, ktorí nemáte medzinárodnú licenciu ale len národnú, Vám píšem nasledujúce slová. Veľmi radi Vás uvidím na pretekoch v Trenčíne! Treba si priniesť okrem licencie aj potvrdenie o uzavretej poistke. Žiaľ, Váš výsledok z týchto pretekov nebude zarátaný do hodnotenia M ČR, pretože nemáte zaplatenú drahšiu licenciu a Vaša zastrešujúca inštitúcia (ktorá by mohla byť vďačná, že pre Vás organizuje preteky niekto iný) si vymyslela pravidlá, ktoré to neumožňujú. Užijete si však, verím, pekné podujatie s kamarátmi a ďalšími súpermi a ako poznám organizátorov z Trenčína, urobia maximum pre to, aby ste boli čo najspokojnejší. A mám pre Vás ešte jednu ponuku do budúcnosti. Vaša krajina susedí s inou krajinou, ktorej motocyklová federácia síce nemá také vysoké dotácie zo štátneho rozpočtu ako rovnaká inštitúcia u Vás, ale ešte stále v nej pracujú ľudia, ktorí sa motocyklom venujú z lásky, sú zanietení a snažia sa pre pretekárov urobiť čo najviac…

Viem, že u Vás prišlo nedávno k personálnym zmenám, ktoré by mohli priniesť zmenu. Možno sa tieto riadky dostanú aj k osobám, ktorých sa to tiež už týka, totiž k bratom Smržovcom, ktorých si mimoriadne vážim už od čias ich jedinečných úspechov na pretekárskych tratiach, no bojím sa, že ani oni nebudú mať dostatok právomocí a možností, aby sa im podarilo niečo zmeniť. Držím im však palce v ich neľahkej práci, ktorá ich čaká. Možno jazdci z ČR potom nebudú hľadať inde… 

S pozdravom

Richard Karnok
motocyklový fanúšik

3 Responses to Keď zastrešujúca motocyklová inštitúcia na svojich jazdcov zvysoka kašle…

  • Antonín Malaník says:

    Rišo, máš svatů pravdu. ACR jest stát ve státě. Více osobně v Trenčíně příští víkend .

  • Československé závody. says:

    Češi a Slováci by se měli opět spojit. Správný názor.

  • Maroš Slovák says:

    Sme sa spolu o tomto bavili v Piešťanoch. Bolo by na čase, aby sa tejto anarchii urobil koniec a konečne sa urobil jeden poriadny legálny šampionát pod strechou jednej federácie-napr ako to bolo ešte v roku 1993. Určite by bolo viac pretekárov,sponzorov a tým pádom aj viac kvalitnej techniky, čo by samozrejme pritiahlo veľa divákov. Ale taká je žiaľ doba.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj