Bunčiak a Ruža hodnotia vystúpenie na Slovakia Ringu

Obaja pretekári tímu SG Fix Racing, Štefan Bunčiak a Vladimír Ruža, hodnotia svoje účinkovanie na predposlednom podujatí seriálu IMRC sa Slovakia Ringu.

Štefan Bunčiak:
„Striedavo – oblačno. Tak sa dá nazvať moje účinkovanie na Slovakii. Piatok popoludní som sa rozjazdil v dvoch tréningoch. Po dvojmesačnej prestávke motorka konečne fungovala. Problémy s prevodovkou sme odstránili. V tréningoch nás snáď jazdilo 40. Strašná premávka :-). Ale na rozjazdenie OK. Piatok išli časy len pomaly dole.
V sobotnej dopoludňajšej kvalifikácii som nasadil novú zadnú pneumatiku. Išlo sa mi dobre, ale s časom som nebol spokojný. V pretekoch 21. miesto celkovo. Časy podobné ako v tréningu.
V nedeľnej kvalifikácií som nechal pneu zo soboty. Zrýchlil som o 1 sekundu. Do pretekov popoludní som nasadil novú zadnú pneumatiku, s tvrdšou zmesou, čo sa ukázalo ako veľká chyba. Tak ako v sobotu, odštartoval som celkom dobre. Dve kolá som jazdil so skupinkou bojujúcou okolo 18. – 20. miesta. Snažil som sa držať tempo, ale nemal som istotu v gripe. Stále som cítil vo výjazdoch šmyk zadného kolesa. Nemal som vôbec istotu. Postupne ma predbehli dvaja jazdci. Bolo z toho 24. miesto celkovo z 30 jazdcov. Pred rokom som bol skutočne oveľa lepšie rozjazdený a jazdil som o 5 sekúnd rýchlejšie. Letná nútená prestávka je na mne poznať. Skúsim ešte podľa možností niečo natrénovať pred poslednými pretekmi sezóny. Našťastie nejde mi vôbec o nič, jazdím pre radosť.
Vlado mal predsavzatie jazdiť v prvej desiatke, to sa mu v sobotu podarilo. Nedeľa nevyšla, dvakrát pád, našťastie jazdec je OK.
Chcem sa poďakovať celému tímu za výborne odvedenú prácu, tak ako vždy. Sme naozaj dobre zohratá partia.

Vladimír Ruža:
„Na Slovakia Ringu som sa veľmi tešil. Vždy ma sem príde podporiť veľa kamarátov a známych a vytvoria mi tak super atmosféru. Tentoraz sa tu zišla fakt silná konkurencia 40 jazdcov.
V sobotu v kvalifikácii som si vyjazdil 12. pozíciu na štarte, keď som išiel čas 2:09,2, ale vždy v najrýchlejšom kole ma buď niekto zdŕžal, alebo som urobil nejakú chybičku. Bol som z toho sklamaný, lebo môj Laptimer mi ukázal ideálny čas 2:07,9.
V prvých pretekoch sa mi celkom darilo, keď som cely čas bojoval v skupinke 4 až 5 jazdcov o celkové deviate miesto. Bolo tam veľa predbiehaní čo ma celkom bavilo, ale cítil som, že môžem jazdiť v určitých úsekoch o dosť rýchlejšie. Ale aj keď som sa dostal do čela skupinky nepodarilo sa mi tam udržať dosť dlho na to, aby som chytil svoj rytmus a mohol sa tak odpútať od skupinky. Rozhodlo teda posledné kolo, keď som na druhom horizonte na brzdy predbehol dvoch súperov naraz a dostal sa na čelo našej skupinky. Odvtedy som im nedal možnosť útoku na moju pozíciu a došiel som na deviatom mieste. Bolo trocha škoda, že sme sa stále predbiehali, čo nás zdržovalo, keď aj napriek tomu sme v poslednom kole ešte dobehli na dostrel dvoch jazdcov, ktorých sme v ideálnom prípade mohli ešte zdolať. Bol som s týmto umiestnením nesmierne spokojný, veď môj cieľ bol dostať sa v tejto konkurencii do prvej desiatky, ale cítil som, že ak by som štartoval z lepšej pozície mohol som sa dostať do skupinky bojujúcej o 7. až 8. miesto.
Čiže ciel na nedeľu bol vyjazdiť si lepšiu štartovaciu pozíciu plus už som konečne chcel pokoriť pre mňa začarovanú hranicu 2:09,0.
Lenže ráno v kvalifikácii som hneď v nájazde na trať v štvrtej zákrute spadol v dosť veľkej rýchlosti. Neviem čo sa stalo, nešiel som vôbec na doraz, takto idem vždy v prvom kole a nikdy sa mi nič nestalo. Dávam to za príčinu nejakému fľaku oleja, hlavne keď v nedeľu doobeda na tom istom mieste spadlo minimálne päť jazdcov. Motorka bola dosť poškodená a nedalo sa s ňou pokračovať. Tým bola pre mňa kvalifikácia stratená. Bol som nahnevaný, ale nedalo sa nič robiť, len rýchlo dať motorku do pojazdného stavu, aby som mohol štartovať do pretekov.
Motorku sme stihli pripraviť, lenže nedala sa vyskúšať, preto som vôbec netušil ako sa bude v pretekoch správať. Štartoval som teda až z 15. miesta. Štart bol celkom dobrý, pohyboval som sa vo veľkej skupine, ktorá bojovala o 8. miesto. Lenže už v prvom kole som cítil, že motorka nebrzdí tak ako by mala. Keď som začal brzdiť skôr, aby som bezpečne prešiel zákrutou, tak ma začali súperi predbiehať na brzdách. To ma nahnevalo, tak som začal brzdiť na miestach na ktorých som brzdil aj inokedy, ale s tým, že som musel brutálne dobrzďovať v zákrute až do úplného náklonu. Podarilo sa mi takto prebojovať na čelo nasej skupinky, ale vo štvrtom kole v jednej zo zákrut som to prehnal, podšmyklo mi predné koleso a spadol som. Bola to škoda, lebo som mal zase dobre rozbehnuté preteky.
Napokon zistili, že motorka dostatočne nebrzdila preto, lebo sa mi prehli brzdové dosky. Nechápem prečo, nikdy sa mi takýto problém ešte nestal, ale bohužiaľ aj takéto sú preteky. Nič iné mi nezostáva len dať motorku dokopy a pripraviť sa na reparát, ktorý bude o mesiac.
Bez podpory by som tieto preteky nemohol absolvovať, preto by som chcel veľmi poďakovať Štefanovi Bunčiakovi, spoločnostiam SG Fix a Krafter, firme LK Suspensions, RP Tuning, Motostore, AGV, Dainese, Elf, Sebimoto, SV MOTO, mechanikom, mojej rodinke a rodičom a všetkým ľuďom, ktorí ma prišli na domácom okruhu povzbudiť.“

TES_1061
TES_1065
TES_1066
TES_1067
TES_1082

Komentáre sú uzavreté.

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj