Michal Búlik sa úspešne predviedol v domácej Skalici

Slnečnú sobotu 29.8. sa v Skalici na motokárovej trati konalo 5. podujatie minimotocupu, ktorý bol na počesť nedávno zosnulého spoluorganizátora pretekov v Skalici a člena BOS racing teamu nazvaný Memoriál Jozefa Búlika. Skalický BOS racing team v pretekoch plnil sčasti úlohu organizátora a jazdec Michal Búlik pretekal v dvoch kategóriách, v ktorých spĺňal vekový limit.

V triede junior A nastúpil na štvortaktnom motocykli VPB4T českého výrobcu Vítka Bromovského. Od začiatku mu motocykel svedčal a zlepšujúce časy ukazovali že bude napriek absencii jazdy na minibiku konkurencieschopný. 15 jazdcov v triede Junior A je dlhodobo vysoké číslo a organizátor minimotocupu spolu s Malminibike akadémiou Masarykovho okruhu začína znovu oživovať „zašlú slávu minibikov“. V kvalifikácii dokázal Búlik obsadiť druhé miesto a vmiesil sa medzi čerstvých účastníkov majstrovstiev Európy. Po štarte prvej jazdy držal svoju pozíciu, no v závere prvého kola nasledoval ľahký pád a prepad na chvost štartového poľa. Peknou stíhacou jazdou sa dokázal dostať späť na druhé miesto, ktoré napriek ešte jednému pádu bez problémov udržal až do cieľa. V druhej jazde dokázal sekundovať víťazovi Jakubovi Gureckému a do cieľa prišiel na druhom mieste s vyše dvojsekundovou stratou.

„V triede Junior A sa zmenila špecifikácia motora, tak sme sa rozhodli využiť služby Vítka Bromovského a požičať si jeho štvortaktný motocykel VPB4T,“ vraví Michalov otec Milan Búlik. „Aj vďaka jeho špičkovej technike sme mohli dosiahnuť takýto dobrý výsledok, pretože Miško je už vyššieho vzrastu a proti ostatným jazdcom z čela mal výrazný váhový hendikep. V prvej jazde sme mali príliš vysoký tlak na zadnej pneumatike, z čoho pramenili pády. Do druhej jazdy bolo všetko ok.“

Do kategórie Junior B nastúpil Búlik s dvojtaktným motocyklom Blata Ultima. Trieda bola zlúčená spolu s triedou Junior open, čo znamenalo 10 pretekárov na štarte. V kvalifikácii dokázal rýchly Skaličan obsadiť pole position s náskokom necelých dvoch desatín sekundy. Meraný tréning bol vyrovnaný, keď prvých päť jazdcov delilo 0,346 sekundy! Štart prvej jazdy mali lepší silnejšie openy , a Búlik držal tretie miesto. V druhom kole sa dokázal vyhnúť padajúcemu Filipovi Řeháčkovi a vydal sa stíhať vedúcu Alexandru Pelikánovú. V piatom kole sa dostal do čela a bezpečne zvíťazil. Druhá jazda mala veľmi podobný scenár. Po štarte sa prepadol na tretie miesto, ale bezchybnou stíhacou jazdou sa dostal do čela a to udržal až do konca.

„B-éčko Miškovi sedí. Oproti openom je ľahší, ale motorka je výrazne slabšia, takže časy boli vyrovnané a jazda bola aj pre divákov vysoko atraktívna,“ hodnotí Milan Búlik. „Zvládol krízovku po štarte, kvalitnou jazdou sa dostal pred súperov a zaslúžene zvíťazil. Na minibikoch sme pretekali po roku a s výsledkom som nadmieru spokojný. Miško v sobotu podal výborný výkon. Dva warm upy, dva meráky, štvoro pretekov, navyše presadal z dvojtaktu na štvortakt a späť, napriek tomu dokázal potešiť celý tím a svojich domácich fanúšikov. Dedo by bol určite veľmi hrdý.“

Tlačová správa BOS racing teamu

Komentáre sú uzavreté.

Nástenný kalendár

Fotokniha MotoGP

Kniha na predaj

Kniha na predaj