Náročný a úspešný víkend Michala Búlika

Uplynulý víkend sa na trati v Bopfingene konalo siedme podujatie nemeckého ADAC MiniBikeCupu. Okruh umiestnený vo vidieckom prostredí  patrí k najtechnickejším v kalendári a slovenského jazdca, 9-ročného Michala Búlika z BOS racing teamu Skalica, bolo aj tento raz vidieť. Po výborných výkonoch si upevnil priebežné druhé miesto v juniorskom šampionáte.

V súboji s Ondřejom Vostatkom

V súboji s Ondřejom Vostatkom

V sobotných voľných tréningoch vyjazdil Búlik druhý najrýchlejší čas, keď sa prvých osem jazdcov zmestilo do 0,45 sekundy! Prvý meraný tréning vyhral Nicolas Czyba (11 rokov, GER), pred Vostatkom (10, CZE), Sidebrathom (11, GER) a Búlikom. Časy dosiahnuté v druhom meranom tréningu stanovili výsledné poradie na štarte. Pole position získal Vostatek pred Czybom a Búlikom, ktorého strata na víťaza bola činila 0,088 sekundy!

„Kvalifikáciu zvládol Michal výborne,“ hodnotí synov výkon otec Milan Búlik. „V druhej jazde sme skúsili zajazdiť rýchle časy už v prvej časti tréningu. Našiel si voľný priestor a dokázal zajazdiť druhý čas, ktorý prekonal v poslednom kole ešte Czyba. Tretie miesto na štarte bola dobrá pozícia na tak technickej trati. Rozdiely medzi jednotlivými jazdcami svedčia o veľkej vyrovnanosti triedy pokročilých.“

Zaujímavá dráha v Bopfingene

Zaujímavá dráha v Bopfingene

Štart prvej jazdy poznamenala nehoda. Búlik po nevydarenej reakcii odchádzal na ôsmom mieste, preteky bol však zastavené. Po reštarte išiel do čela Czyba pred Búlikom a Vostatkom. V treťom kole sa Búlik dokázal dostať na prvé miesto, no v piatom kole šiel do čela Vostatek, ktorý vedenie udržal do cieľa s odstupom 0,7 sekundy pred Búlikom a Czybom.

Na prvé miesto po štarte druhej jazdy šiel Vostatek pre Búlikom a Czybom, ktorý mal v tretej zákrute pád a jazda preňho predčasne skončila. Rovnako aj pre jeho tímového kolegu Sidebratha, ktorý spadol v trinástom kole. Druhú jazdu ovládol líder hodnotenia Vostatek systémom štart – cieľ, s odstupom 0,4 sekundy pred Búlikom a Budem (12, GER). Dvoma druhými miestami si Búlik upevnil druhé miesto v celkovej tabuľke so stratou 79 bodov na vedúceho Vostatka a náskokom 52 bodov pred Koskinenom (11, FIN).

Michal na pódiu

Michal na pódiu

„Prvý štart bol šok. Czybovi šla motorka na zadné a zozadu doň dvaja vrazili jazdci. Mišo sa vôbec nerozbehol a jeden z padajúcich jazdcov ho zasiahol do nohy,“ opisuje nehodu Milan Búlik. „Preteky boli zastavené a čakalo sa na vyčistenie trate. Druhý štart už bol na výbornú a Mišo sa zaradil za Czybu na druhé miesto. Bez problémov sa dostal do čela, no udržať za sebou Vostatka je zatiaľ nad naše sily, takže druhé miesto berieme ako víťazstvo. Druhé preteky boli jednoduchšie. Výborným štartom sa dostal na druhú pozíciu za Vostatka. Padajúci Cyzba vytvoril za Mišom sekundovú dieru, ktorú stiahol len Troy Bude, ktorý však na útok na druhé miesto nebol dostatočne rýchly. Miško dokázal v závere stiahnuť aj odstup na Vostatka, čo ma nesmierne potešilo.“

Po skončení pretekov nasledoval celonočný presun do Dunajskej Stredy (vyše 800km), kde sa konali 4. preteky Medzinárodných majstrovstiev Slovenska. Búlik ovládol kvalifikáciu aj obe finálové rozjazdy a s plným počtom 200 bodov v predstihu obhájil titul majstra Slovenska 2015 triedy MiniGP.

Milan Búlik: „Nočný prejazd do Dunajskej bol ťažký, ale na posledné preteky do Kecskemétu pre kolíziu termínov so Sachsenringom neprídeme. Obhajoba titulu majstra Slovenska nás všetkých nesmierne potešila, ale sústrediť sa musíme hlavne na posledné tri preteky v nemeckom ADACe, kde Miško v deviatich rokoch drží druhé miesto v triede Nachwuchsklasse!“

Michalov otec sa vyjadril aj k najbližšej budúcnosti svojho syna na pretekárskych okruhoch: „Stále intenzívnejšie riešime budúcu sezónu, ale už teraz vidím, že to bude problematické. Napriek veľmi slušným výsledkom, sa musíme na jej prípravu pozrieť realisticky. Financie hýbu svetom a naša predstava o účasti na šampionáte v Španielsku sa zatiaľ rozplýva. Hľadáme ďalšie cesty, kde by sme potenciál, ktorý v Miškovi je, dokázali naplno využiť, väčšina z nich však vyžaduje navýšenie rozpočtu, čo aktuálne nevieme zaistiť. Verím, že nájdeme spôsob ako zabezpečiť čo najlepšie podmienky pre plynulý prechod do ďalšej kategórie.“

Na záver ďakujeme naším partnerom: Bos Búlik s.r.o, Šperk, Boneko a.s., VST s.r.o., DJ STEEL, BRS-technology, Novato, Paolo, PAVA a rovnako všetkým našim fanúšikom.

Tlačová správa Bos racing teamu
Foto: Team a adac-motorsport.de

Komentáre sú uzavreté.

Zaujímavé odkazy