Ondra Ježek: Na jednej strane historický výsledok, na druhej sklamanie

Český motocyklový pretekár Ondřej Ježek bojoval túto sezónu vo farbách tímu Triple-M by Barni Racing Ducati a vo Svetovom pohári Superstock 1000 obsadil nakoniec piate miesto. To je síce českým historickým výsledkom v tejto kategórii, na druhú stranu to ale nie je to, čo si český jazdec predsavzal. V rozhovore hovoril aj o svojich prianiach pre ďalšiu sezónu.

Ondro, posledné preteky sezóny v Magny Cours si nedokončil a v celkovom poradí tak nakoniec obsadil 5. miesto. Ako to hodnotíš?
Piate miesto určite nie je výsledok, aký som si predsavzal. Tohtoročná sezóna mala skrátka určité slabé miesta, ktoré vo výsledku vyústili v nie úplne skvelé výsledky. Na začiatku sezóny sme nedostali včas elektroniku a prvých šesť pretekov, ktoré nasledovali jeden za druhým, sme sa učili. Až v letnej prestávke sme urobili určitý posun. Ďalej som mal vážne rodinné problémy, ktoré na pohode určite nepridali. Kombinácia nového uhla riadenia tohtoročnej Ducati a naše predné pérovanie si úplne nesadli. Z toho pramenili problémy so zatváraním riadidiel ku koncu mnohých pretekov, najmä tých vo vysokých teplotách. Na jednu stranu je piate miesto v Superstock 1000 českým historickým výsledkom. Na druhú, skrátka som chcel minimálne na pódium.

Ambície boli pred štartom sezóny najvyššie, ale napriek tomu je to oproti minuloročnej sezóne zlepšenie. Dokážeš sa na to pozrieť aj touto optikou?
Ale áno. Myslím, že konkurencia v tomto roku bola na úplne inej úrovni ako vlani. Ciele umiestniť sa na stupňoch víťazov sa mohli zdať trúfalé. Avšak ďaleko sme od nich neboli. Takmer celú sezónu som bol tretí, potom sa pred nás dostal De Rosa. Až pád v posledných pretekoch ma smolne odsunul na piatu pozíciu. Zajazdil som traťové rekordy v Imole a Magny Cours. Tiež som mal v Imole svoje prve pole position. Takže čo sa týka jazdeckého zlepšenia, určite tohtoročnú sezónu hodnotím kladne.

Dvakrát si stál na stupňoch víťazov, vždy to bolo tretie miesto. Cítiš, že bolo na viac?
Bolo by fajn dotiahnuť tie posledné preteky v Magny Cours, kde som ovládal celý víkend. Ale čo už, stalo sa.

Čo sa v sezóne najviac podarilo, čo ti urobilo radosť a čo ťa potešilo?
Asi víkend v Magny Cours, až do pádu v piatom kole pretekov. A tiež pole position v Imole, zajazdený čas na testoch v Brne (2:00,2) a dvojité víťazstvo na IDM na Schleizi.

Čo zase naopak podľa teba nevyšlo? Bolo nejaké slabšie obdobie, keď si cítil, že to nie je ono?
Hrozné boli preteky v Jereze, kde motorka vôbec nefungovala. Víkend v Doningtone tiež nebol optimálny a preteky v Misane, kde som sa svojou vinou prepadol až na ôsme miesto.

Počas sezóny sa hovorilo o tom, že keď skončíš v TOP 3, mohol by si ísť preteky Superbikov v Katare. Platilo to aj pred posledným pretekmi, alebo už bolo všetko inak?
Myslím, že po pretekoch na Schleizi, kde mladý Marc Moser išiel prvú jazdu celú dobu tesne za mnou, sa o tom prestalo uvažovať.

Nemrzí ťa, že tento variant nevyšiel?
Keďže tím Triple-M počas prázdnin prestal uvažovať o postupe do SBK pre rok 2016, tak by to rovnako bolo zbytočné. Že som mal ísť druhý stroj rýdzo tímu Barni, bol nezmysel.

Po Magny Cours si hovoril o tom, že to pre teba boli posledné preteky v litrových Stococh. To vieš určite?
Áno určite. Táto trieda má hrozne málo pretekov, jednu zmes pneumatík a to len štyri sady na víkend. Takže by sa dalo povedať, že ma pretekanie v tejto triede prestalo baviť.

Kam ťa to láka? Aké je tvoje prianie, čo by si chcel jazdiť?
Chcel by som postúpiť do niektorej z tried majstrovstiev sveta.

A ako to vyzerá s ponukami? Môžeš prezradiť, s kým jednáš, čo je v hre a tak?
Zatiaľ nie, ale dúfam, že bude čoskoro jasno.

Tlačová správa Ondru Ježka

Komentáre sú uzavreté.

Kniha na predaj