Predstavujeme: Štefan Cirbus, víťaz pretekov IMRC Cupu na Slovakia Ringu

Pred niekoľkými týždňami sa na facebooku objavila fotka nejakého „blázna“, ktorý lakťom lízal asfalt tesne okolo zvodidiel. Povedal som si, ďalší somár, ktorý si natlčie hubu skôr, ako si vyskúša okruh a uvedomí si, že tam sú iní strelci…

Na ceste za víťazstvom na Slovakia Ringu

Na ceste za víťazstvom na Slovakia Ringu

Prešli dva týždne, na prvom podujatí IMRC Cupu nad 600 kubíkov sa objavil nejaký Štefan Cirbus (ročník 1990), vyhral kvalifikáciu a po najkrajších pretekoch víkendu aj samotné preteky, keď porazil Zbyňka Čecha a Juraja Knezoviča. Docvaklo mi to až v pondelok… Čo? Nebol to náhodou on? Rolujem na facebooku nižšie a nižšie… Je to on! Ten na lakti pri zvodidlách! No počkaj chlapče, na teba som zvedavý, davaj telefónne číslo! A tak vznikol nasledujúci rozhovor… 🙂

Števo, keď som tvoje meno hodil do googlu, tak sa mi tam objavil motokros, čiže nejaké tie skúsenosti s motorkami už máš. Aká ale bola tvoja cesta práve k dvom kolesám?

Na pódiu so Zbyňkom Čechom a Jurajom Knezovičom

Na pódiu so Zbyňkom Čechom a Jurajom Knezovičom

Ako dieťa som mal Pioniera, na tom som sa vozil a to ma bavilo. No časom už mi to bolo slabé a keď som mal nejakých 9-10 rokov, tak sa ma otec spýtal, či chcem motokáru alebo motorku. Hovorím, motorku krosku. Tak ju kúpil a potom sa ma spýtal či nechcem jazdiť motorkos, s čím som samozrejme súhlasil. Tak sme vybavili licenciu a všetko potrebné a šli sme na prvé preteky. To bolo v Lozorne, Medzinárodné majstrovstvá Slovenska. Vtedy som o motokrose nevedel vôbec nič, bolo to také skôr na blind, ten šport som poznal trošku akurát z televízie. Jediné čo som mal najazdené bolo to, čo som sa krútil tu po lúkach po Betliari. No a v Lozorne nás bolo zrazu 42 jazdcov a mne sa celkom darilo, keď som v jednotlivých jazdách skončil na 16. a 21. mieste. Bol som sám prekvapený. Potom, v roku 2004, sme kúpili štvortaktnú 250-ku, s ktorou som štartoval v triede 125 cm3. Tam som potom jazdil až do roku 2011.

To je spomenutá fotka z facebooku :-)

To je v úvode spomenutá fotka z facebooku 🙂

To si jazdil stále Majstrovstvá Slovenska?
Aj Medzinárodné majstrovstvá Slovenska, aj Východoslovenský pohár, aj Slovenský pohár…

S akými úspechmi?
V Medzinárodných majstrovstvách som bol tretí a Východoslovenský aj Slovenský pohár som vyhral. Potom som mal ale pracovný úraz, pri ktorom som prišiel o pravé oko.

Takže s motokrosom bol koniec?
Ešte som sa potom vrátil, ale už len na jedny preteky. Problémom bol aj nedostatok času a motokros práve toho času zožerie veľmi veľa, lebo je to fyzicky strašne náročné. Nestíhal som aj prácu, aj behanie, aj trénovanie a navyše som mal strach, že tam ľahko prídem aj o druhé oko, keďže na tých povrchoch človeku často všeličo okolo hlavy lieta.

Takže cesta na okruhy bola otvorená 🙂
Mne sa vždy páčili cestné motorky. Kúpil som si GSXR-ku, že sa budem voziť po meste a po okolí, len tak na pohodu. Začalo sa mi celkom dariť aj na kopci, koleno som šuchol…

Potom aj lakeť si šuchol 🙂
🙂 aj lakeť som šuchol 🙂 a vravím si, že skúsim okruh… Len tak, že uvidíme čo to bude. Ale zvažoval som či vôbec ísť, lebo som tušil, že ma to potom bude lákať pretekať, čo nechcem 🙂 Ale nedalo mi to, išiel som a aj sa mi celkom zadarilo…

To bolo vlani 8. mája na podujatí MS Moto Day na Slovakia Ringu?
Áno, presne! Ako vieš?

Lebo som na tvojom facebookovom profile našiel odtiaľ fotku, ktorú som fotil ja 🙂
Ozaj? No teda, svet je malý 🙂 Aspoň si bol svedkom mojej prvej jazdy na okruhu 🙂 No hneď sa mi to na okruhu zapáčilo, zdalo sa mi to aj bezpečnejšie a už som v tom 🙂

Po víťazných pretekoch

Po víťazných pretekoch

Takže predsa len si podľahol aj tomu pretekaniu a túto sezónu si zahájil víťazstvom v IMRC Cupe na Slovakia Ringu… Dúfam, že plánuješ ísť celý seriál…
Áno, chcem ísť všetko, teda Pannoniaring, Most a aj druhý Slovakia Ring. A keď sa mi bude dariť, tak by som chcel ísť na budúci rok Alpe Adriu Superstocky. Ale tam už bude treba aj do techniky investovať, lebo motorka už má niečo za sebou a keď sme ju teraz cez víkend brzdili, tak mala o 16 koní menej ako predtým. Ale už som to tušil, lebo vždy predtým na konci rovinky na Slovakia Ringu som mal rýchlosť tak 297 a teraz ledva 280. Takže výkon fuč. Má už nejakých 11 tisíc kilometrov najazdených a z toho dosť na okruhu a bolo to vidieť aj po jej rozobratí, ale sezónu s ňou dojazdím, hoci to nebude jednoduché, lebo ten výkon bude stále nižší a na tých cieľových rovinkách to bude ťažšie.

Prvá jazda na okruhu - 8. máj 2015

Prvá jazda na okruhu – 8. máj 2015

Najbližšie čaká okruh Pannoniaring, ktorý je skôr technický…
A to by mi mohlo vyhovovať, aj tá cieľovka tam nie je až taká dlhá a celé je to také namotané, už som si pozeral mapku. Na budúci týždeň tam pôjdem trošku potrénovať. Už sa na to teším, dúfam, že nebude dážď, a že nespadnem… Navyše budem musieť popracovať aj na sebe, lebo na Slovakia Ringu som cítil, ako mi chýba kondícia. V posledných kolách som mal takú tvrdú ruku, len som si vravel, vydrž vydrž! 🙂 Odvtedy ako som jazdil motokros som pribral 20 kíl a mať teraz tú kondičku čo vtedy… Takže som začal behať… Musím rýchlo aspoň 5-6 kíl schudnúť.

Ťaháš tie preteky finančne sám, alebo máš aj nejakého sponzora?
Sponzorov nemám, tie nálepky som dal na motorku len aby to lepšie vyzeralo 🙂 Takže sponzorom som ja so svojou firmou Cirpal 🙂

Števo, ďakujem ti za rozhovor a dúfam, že sa nám o podobné strhujúce divadlo v pretekoch IMRC Cupu postaráš aj na Pannoniaringu.

Zhováral sa Richard Karnok
Foto: autor, Pavel Salaba, Viliam Halmeš a archív Š. Cirbusa

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Kniha na predaj